War Thunder doczeka się poważnych usprawnień w grafice

Według informacji na blogu deweloperów z studia Gaijin Entertainment, War Thunder za niedługo doczeka się znaczących usprawnień w grafice.

Twórcy już wcześniej zapowiadali implementację zniszczeń otoczenia oraz renderowanie fizyczne, mające sprawić, że gra będzie wyglądać jeszcze ładniej i bardziej realistycznie. Przy udoskonalaniu silnika Dagor 4.0 wykorzystano także technologię NVIDIA GameWorks.

Usprawnienia widać jak na dłoni – głównie za sprawą ostrzejszych tekstur i bardziej wyrazistych kolorów. Lepiej wygląda także oświetlenie, które dzięki wspomnianemu renderowaniu fizycznemu odbija się zupełnie inaczej od poszczególnych materiałów: metalu, drewna czy kamieni. Z kolei NVIDIA GameWorks pozwala na większe zniszczenia (będziemy mogli obracać w ruiny całe budynki!), a przez to udostępnia szereg nowych taktyk – możemy np. zdemolować osłaniającą wroga ścianę, by stworzyć sobie dobrą pozycję do ostrzału. Wreszcie ostatnim dodatkiem jest technologia NVIDIA Waveworks, która upiększa efekty wody – powstawanie fal oraz piany stanie się znacznie bardziej realistyczne, a przy tym ma reagować na kontakt z różnymi obiektami czy pojazdami.

Nie wiadomo jeszcze, kiedy ostatecznie poprawki wejdą w życie. Na razie twórcy zajmują się odpowiednią optymalizacją - nagły skok w oprawie wizualnej może bowiem stać się problemem dla graczy z nieco słabszymi komputerami. Jednocześnie zmiany w silniku wpływają także na rozgrywkę, nie mogą być więc opcjonalne. Jak deweloperzy rozwiążą ten problem – przekonamy się zapewne już niedługo.

Źródło:
Jakub Mirowski - GRY-OnLine


Klemens
2015-10-04 14:53:54